Hotelgasten ervaren tijdens hun vakantie of verblijf vaak last van storende geluiden hun hotelkamer. Deze ergernis staat zelfs bovenaan het lijstje van ergernissen tijdens een vakantie. Je hotelkamer moet rustig zijn zodat je kunt genieten van rust en stilte tijdens je vakantie. Er is dan ook niks erger dan storende geluiden in hotels. Maar wat doe je eraan? Als hotel eigenaar zijn er enkele wijzigingen die je kunt doorvoeren om het verblijf van je gasten zo optimaal mogelijk te laten verlopen.
Hoe ontstaan storende geluiden in hotels?
Er zijn verschillende geluiden die kunnen doordringen in de kamers van je gasten. Dit zijn vaak de geluiden die andere gasten voortbrengen. Soms zijn het de geluiden van voetstappen in de gang, maar meestal zijn het geluiden die uit andere kamers komen. Daarnaast zijn er ook geluiden die veroorzaakt worden door apparatuur, zoals een airconditioning of een lift.
Ook drukkere locaties, zoals de lobby van een hotel, wordt vaak als druk en lawaaierig ervaren. Er komen vaak meerdere mensen bij elkaar en die personen brengen geluiden voort die anderen als storend kunnen ervaren.
Hoe kan je storende geluiden in hotels minimaliseren?
Ieder geluid dat in een hotel ontstaat, kan als storend ervaren worden door je gasten. De beste manier om deze irritante geluiden tot een minimum te beperken, is door aan geluidsdemping te doen en door de akoestiek in de hotelkamers te verbeteren. Cotese Acoustics heeft enkele mooie oplossingen om de geluidservaring binnen het hotel te verbeteren!
Akoestische wandpanelen in kamers en gangen
Het gebruik van akoestische wandpanelen in kamers en gangen zorgt voor een betere geluidsabsorptie. Het geluid en de galm die ontstaat, wordt zo beter geabsorbeerd en de kans is groot dat je gasten de geluiden als minder storend zullen ervaren.
Akoestische wandpanelen zijn verkrijgbaar met een bedrukking of print, maar je kunt ze ook in een egale kleur bestellen. Op die manier kunnen de akoestische panelen ook gebruikt worden om een ruimte te verfraaien of huiselijker te maken.
Akoestische gordijnen in hotels
Door je huidige gordijnen te vervangen door akoestische gordijnen zorg je dat de geluiden die in een kamer geproduceerd worden, geabsorbeerd worden voordat ze de kamer kunnen verlaten. Het gebruik van akoestische gordijnen zorgt er dus voor dat je gasten minder last hebben van het lawaai of geluid dat in aangrenzende kamers geproduceerd wordt.
Akoestische baffles voor de hotel lobby
De lobby is vaak een drukke en lawaaierige ruimte. Beperk geluidsoverlast en zorg voor een aangename geluidsbeleving in de ontmoetingsruimte van je hotel. Die akoestiek of galm wordt veelal veroorzaakt door de aanwezigheid van hoge plafonds. Door akoestische baffles aan te brengen, verhoog je de geluidsabsorptie in die ruimte aanzienlijk. Het geluid wordt niet langer weerkaatst tegen de wanden en hoge plafonds. Daardoor ervaren gasten het geluid in de lobby als minder storend of zelfs aangenaam. Je gasten zullen met plezier wat langer in de lobby blijven zitten!
Plafondpanelen in de lobby en gangen van het hotel
Plafondpanelen hebben, net als wandpanelen, een geluiddempend effect. Deze panelen zijn verkrijgbaar in de kleur en vorm van je keuze. Je kunt ze dus verwerken als decoratief item in je ruimtes. Akoestische plafondpanelen zijn de ideale oplossing voor ruimtes met een hoger plafond of plekken waar je liever niets tegen de wand wil ophangen. In hotels worden ze vaak gebruikt in de inkomhal, lobby en gangen.
Akoestische oplossingen voor hotels
Wil je dat jouw gasten zich helemaal thuis voelen in je hotel? Wil je hen een rustgevende en ontspannende ervaring aanbieden wanneer ze op vakantie zijn? Door gebruik te maken van één of meerdere akoestische oplossingen, ervaren je gasten een betere geluidsbeleving en zullen ze minder last hebben van storende geluiden binnen jouw hotel. Zowel geluid dat door andere gasten geproduceerd wordt, als de geluiden die een lift of airconditioning voortbrengt, worden gedempt. Zo vergroot jij het akoestisch comfort binnen de muren van je hotel of B&B!